Als bedrijf is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn voor klanten. Naast de nieuwe communicatiemiddelen via online chat functies en veel gestelde vragen artikelen op diverse websites, is de telefoon nog steeds een zeer geliefd communicatiekanaal voor klanten. De reden is, omdat hiermee vaak makkelijker en sneller een oplossing geboden wordt en de aandacht vaak een stuk persoonlijker aanvoelt. Om een bedrijf een professionele uitstraling te geven, is het dan ook aan te raden om gebruik te maken van een bedrijfsnummer. Bij een bedrijfsnummer denken veel mensen aan een 0900 of een 0800 nummer, maar dit zijn lang niet de enige opties. Er kan ook gekozen worden voor een 085 of een 088 nummer, wat een stuk meer voordelen heeft.
Met een 085 of 088 nummer heb je wel de lusten en niet de lasten van een 0900 nummer
Door de telemarketing van de afgelopen tientallen jaren hebben 0900 nummers een behoorlijk slechte reputatie opgebouwd. Lange wachttijden en torenhoge tarieven is wat mensen associëren met deze nummers. Dit is erg spijtig, want voor bedrijven is een 0900 nummer zeer interessant. Met een 085 nummer kun je nu echter profiteren van alle voordelen van een bedrijfsnummer, zonder dat je last hebt van de slechte reputatie van de 0900 nummers. Zo zal je merken dat wanneer je outbound belt het percentage mensen dat de telefoon opneemt een stuk hoger is. Ook wanneer mensen jouw bedrijf bellen zullen ze over het algemeen een betere verwachting en ervaring hebben dan bij een 0900 nummer.
Tip: https://www.belfabriek.nl/artikelen/wat-is-voip-bellen-en-hoe-werkt-het
Betere service voor klanten en verbeterde efficiëntie voor het bedrijf met een 088 of 085 nummer
Met een 088 of 085 nummer ben je als bedrijf een stuk beter in
staat om specifieke vragen van klanten te beantwoorden en klanten een oplossing
op maat te bieden zonder dat je hier meer moeite voor hoeft te doen. Je kan
hierbij denken aan het instellen van keuzemenu’s. Hiermee kunnen klanten voor
eenvoudige vragen via een vooraf opgenomen spraakbericht verder worden geholpen
en kunnen complexere vraagstukken direct met de juiste afdeling verbonden
worden.
Uitgelicht: https://www.belfabriek.nl/artikelen/hosted-voip
Ook is het mogelijk om statistieken te checken en daarmee het gedrag van de
klanten op de telefoonlijn te analyseren om de service te verbeteren. Voor
telefoongesprekken die rechtsgeldig dienen te zijn is er de mogelijkheid om
gesprekken op te nemen. Door middel van een 085 nummer aanvragen profiteert
zowel uw bedrijf als de klant van betere service en verhoogde efficiëntie!